
Rasa najtrudniejsza do opanowania z 3 względów:
- wolne jednostki
- umiejętność oblężenia (maszyny, budynki poza bazą)
- wiedza o jednostkach, które nie są uniwersalne, a dobre tylko na niektóre
Początek:
Standardowo budujemy cytadelę, zaraz po wybudowaniu poziom 2, jednocześnie zaczynając budowę 3 kuźni (produkcja kowali). Po skończeniu Tv2 budujemy placówkę handlową - tutaj bardzo ważna rzecz, nie robimy Tv3 , aż nie wynajdziemy handlu.
Najważniejsze surowce to złoto i kamień, dlatego wpierw to wypełniamy, później metal, a dalej kryształ. Za pomocą handlu zamieniamy najczęściej kryształ, później kamień - w każdym razie te surowce, które nie są nam potrzebne. |Dochód| wynajdujemy w późniejszej części gry, gdy mamy surowce.
No i dochodzi do najtrudniejszej części gry, czyli produkcja wojska. Najczęściej spotykaną kontrą na większość ras są: biegacze+berserki - tutaj ulepszamy w kuźni koniecznie atak, obronę też warto.
Kontrą na jednostki latające będą: kusznicy (budujemy warsztat i ulepszenia), balisty, gryfy - koniecznie wynajdujemy obronę w kuźni.
Przytoczę jeszcze kilka kontr:
Mroczne Elfy: Z samymi strażnikami khazimmi przeciwnik będzie miał ogromny problem, warto ulepszyć obronę jednostek na wypadek pająków, czy łuczników.
Orkowie: Berserki + Biegacze - robimy ulepszenia speeda dla biegaczy oraz obrona. Problemem jest wyłapanie szamanów przez biegaczy, a berserki resztę zmłócą

Baśniowe Istoty - Balisty, kusznicy, berserki wymieszane z biegaczami.
Często, właściwie wszyscy oprócz mnie

Sztuka oblężnicza:
Ważny, często niedoceniany, element krasnoludzkiej rasy. Podstawową sprawą nie jest murowanie własnej bazy wieżami, czy to moździerzami, tylko wykorzystanie ich w polu, czyli poza bazą, na terenie walk. Najprostszą częścią jest budowanie moździerzy w strategicznych miejscach, kopalnie, przejście, gdzie odbywa się walka. Do tego warto budować budynki, najlepiej kuźnie do produkcji maszyn, aby zabezpieczyć przejście, chroniąc przy tym katapulty.
Ostatnia kwestia to wykorzystanie maszyn przy oblężeniu, czyli ochrona maszyn, aby rozwalały bazę. Walka w otwartym polu jest zdecydowanie korzystniejsza niż przy wieżach przeciwnika.