Wykłady ogólne by Admin
- Administrator
- Site Admin
- Posty: 2400
- Ulubiona rasa: Krasnoludy, Orkowie
- Kontakt:
Wykłady ogólne by Admin
W tym temacie będę wykładał o grze, taktyce, przydatnych rzeczach podczas gry. Będzie to seria wykładów.
Zachęcam innych do własnych wykładów przedstawiający ich porady dotyczące gry. Chcę stworzyc skarbnice tajników gry.
Każdy zakład własny temat w którym prowadzi własne wykłady. W tematach tych może pisac tylko i wyłącznie wykładowca. Żadnego spamu. Będą też prowadzone tematy związane z taktyką przeciwko konkretnej rasie, jednostkom oraz analiza map.
Zachęcam innych do własnych wykładów przedstawiający ich porady dotyczące gry. Chcę stworzyc skarbnice tajników gry.
Każdy zakład własny temat w którym prowadzi własne wykłady. W tematach tych może pisac tylko i wyłącznie wykładowca. Żadnego spamu. Będą też prowadzone tematy związane z taktyką przeciwko konkretnej rasie, jednostkom oraz analiza map.
Gdyby nie ja to Krasnoludy nie miałyby króla... Admin
- Administrator
- Site Admin
- Posty: 2400
- Ulubiona rasa: Krasnoludy, Orkowie
- Kontakt:
Re: Wykłady ogólne by Admin
Na początek:
Należy obserwowac grę Cesarza (SI - komputer) i starac się grac podobnie. Komputer gra bardzo dobrym stylem. Świetnie prowadzi gospodarkę finansową.
- wprowadza do kopalni budowniczych zwiększających tym wydobycie surowców w szybszym tempie.
- wykorzystuje efektywnie wszystkie surowce, czyli traci surowce na budowę, budynków, ulepszeń, wojska.
- buduje dużo budynków, armii.
Ale popełnia głupie błędy (w końcu to tylko komputer)
-szybko traci hero, od razu dając go na pierwszy front
-produkuje bardzo dużo budynków, ale robi to niechlujnie. Przez to armie się się "zacinają"
-nie stosuje zaawansowanej taktyki. Stosuje taktykę "jak najwięcej i byle do przodu" - czyli ogromne ilości wojska atakujące bazę. Taktyka ta nie jest najgorsza, a czasami bardzo przydatna.
Należy obserwowac grę Cesarza (SI - komputer) i starac się grac podobnie. Komputer gra bardzo dobrym stylem. Świetnie prowadzi gospodarkę finansową.
- wprowadza do kopalni budowniczych zwiększających tym wydobycie surowców w szybszym tempie.
- wykorzystuje efektywnie wszystkie surowce, czyli traci surowce na budowę, budynków, ulepszeń, wojska.
- buduje dużo budynków, armii.
Ale popełnia głupie błędy (w końcu to tylko komputer)
-szybko traci hero, od razu dając go na pierwszy front
-produkuje bardzo dużo budynków, ale robi to niechlujnie. Przez to armie się się "zacinają"
-nie stosuje zaawansowanej taktyki. Stosuje taktykę "jak najwięcej i byle do przodu" - czyli ogromne ilości wojska atakujące bazę. Taktyka ta nie jest najgorsza, a czasami bardzo przydatna.
Gdyby nie ja to Krasnoludy nie miałyby króla... Admin
- Administrator
- Site Admin
- Posty: 2400
- Ulubiona rasa: Krasnoludy, Orkowie
- Kontakt:
Re: Wykłady ogólne by Admin
Gra składa się z 3 sfer, które wzajemnie się uzupełniają i bez siebie nie mogą istniec. Aby, dobrze grac w każdej musimy osiągnąc przynajmniej poziom średni. Nie możliwe jest osiągnięcie perfekcji we wszystkich dziedzinach naraz (nie starczyło by nam czasu podczas rozgrywki). Te dziedziny to:
- finanse
- gospodarka
- taktyka wojenna
Finanse - mają na celu utrzymanie naszej gospodarki w dobrym stanie, aby można było prowadzic działania wojenne. Ich zadaniem jest pozyskiwanie surowców z kopalni. Polega ona tym, aby zdobywac kopalnie, wprowadzac do nich ludzi, aby uzyskac większe dochody. Jest to też kupowanie badań związanych z finansami: Dochód (zwiększający wydobycie w kopalniach), Handel (zamieniający surowce). Surowce są potrzebne na powiększanie naszego królestwa (rozbudowa budynków) oraz produkcję wojska. Im więcej surowców wydobędziesz tym więcej wojska wyprodukujesz.
Gospodarka - ma na celu rozbudowę naszego królestwa. Budowanie budynków, badań, obrony. Im lepiej jesteśmy rozbudowani tym lepsze mamy wojsko i tym więcej go mamy. Ma na celu aktywne wykorzystanie surowców do budowy budynków w których produkujemy wojsko. Gospodarka jest to wszystko związane z budowaniem i rozbudową królestwa. Gdyby nie budynki nie mielibyśmy wojska ani obrony.
Taktyka wojenna - ma na celu dostosowanie się do przeciwnika, wykorzystanie jego słabych stron. Jest to produkcja wojsk pod przeciwnika, manewry związane z walką na polu bitwy. Są to wszystkie ataki na przeciwnika. Ogólne prowadzenie wojny, wykorzystanie wojsk, wszystkie działania wojsk. Im inteligentniejsze tym szybciej pokonasz przeciwnika, tym mniej stracisz wojsk.
- finanse
- gospodarka
- taktyka wojenna
Finanse - mają na celu utrzymanie naszej gospodarki w dobrym stanie, aby można było prowadzic działania wojenne. Ich zadaniem jest pozyskiwanie surowców z kopalni. Polega ona tym, aby zdobywac kopalnie, wprowadzac do nich ludzi, aby uzyskac większe dochody. Jest to też kupowanie badań związanych z finansami: Dochód (zwiększający wydobycie w kopalniach), Handel (zamieniający surowce). Surowce są potrzebne na powiększanie naszego królestwa (rozbudowa budynków) oraz produkcję wojska. Im więcej surowców wydobędziesz tym więcej wojska wyprodukujesz.
Gospodarka - ma na celu rozbudowę naszego królestwa. Budowanie budynków, badań, obrony. Im lepiej jesteśmy rozbudowani tym lepsze mamy wojsko i tym więcej go mamy. Ma na celu aktywne wykorzystanie surowców do budowy budynków w których produkujemy wojsko. Gospodarka jest to wszystko związane z budowaniem i rozbudową królestwa. Gdyby nie budynki nie mielibyśmy wojska ani obrony.
Taktyka wojenna - ma na celu dostosowanie się do przeciwnika, wykorzystanie jego słabych stron. Jest to produkcja wojsk pod przeciwnika, manewry związane z walką na polu bitwy. Są to wszystkie ataki na przeciwnika. Ogólne prowadzenie wojny, wykorzystanie wojsk, wszystkie działania wojsk. Im inteligentniejsze tym szybciej pokonasz przeciwnika, tym mniej stracisz wojsk.
Gdyby nie ja to Krasnoludy nie miałyby króla... Admin
- Administrator
- Site Admin
- Posty: 2400
- Ulubiona rasa: Krasnoludy, Orkowie
- Kontakt:
Re: Wykłady ogólne by Admin
Teraz trochę powiem o klawiszach w WBC3.
Na pewno wykorzystywanie klawiatury podczas gry ułatwia grę. Czasem warto nauczyć się i wykorzystać skróty klawiszowe. Przedstawię wam kilka podstawowych klawiszy:
B - naciskając powodujemy budowanie (wyświetlenie się tabelki z dostępnymi budynkami)
ctrl + 1,2,3.. (zaznaczając jednocześnie myszką daną grupę jednostek) - powodujemy przydzielenie jednostek do danej grupy. Później wystarczy tylko nacisnąć numer grupy i mam zaznaczoną daną grupę.
F1, F2, F3.. - wystarczy otworzyć księgę z czarami, najechać myszką na dany czar i nacisnąć jeden z przycisków. Później wystarczy tylko naciskać ten przycisk i wywołuje dany czar, zamiast mozolnego otwierania i szukania czaru.
P - oznacza patrol, gdy mam zaznaczone jednostki naciskamy P i wybieramy miejsce na mapie. Teraz jednostki będą się przemieszczać od miejsca z zaznaczonym Patrolem do miejsca, gdzie rzuciliśmy tę komendę.
G - oznacz obronę, zaznaczamy teren, którego chcemy bronić lub jednostkę, którą chcemy bronić. Musimy mieć zaznaczone wtedy wojska, które mają bronić określonego celu.
A - atak, podczas gdy mamy zaznaczone jednostki naciskamy A i wybieramy teren za przeciwnikiem. Wtedy nasze jednostki pójdą na atak. Możemy też użyć tego, jeśli chcemy, żeby dane jednostki się przemieściły w konkretne miejsce. Wybieramy A i później miejsce. Daje nam to pewność, że jednostki podczas wędrówki obronią się i będą atakować przeciwników.
W - naciskamy, gdy chcemy budować wieże lub mury
H - użycie mikstury życia dla bohatera
M - użycie mikstury many dla bohatera
S - księga czarów
E - naprawa budynku
Alt + D - menu dyplomacji (czyli tam gdzie chcemy przesyłać surki sojusznikowi)
SPACJA - zależnie od ustawień. Domyślnie jest ustawiona tak, że jak naciśniemy to przenosi nas do ostatniego wydarzenia. Czyli informacji od "Gry" (taki damski głosik)
Ctrl + A - zaznacza wszystkie jednostki
Ctrl + S - zaznacza wszystkie jednostki na ekranie
Ctrl + T lub dwukrotne kliknięcie na danej jednostce - zaznacza jednostki tego samego rodzaju
Ctrl + C - przekształcanie
. - wolny budowniczy
Na pewno wykorzystywanie klawiatury podczas gry ułatwia grę. Czasem warto nauczyć się i wykorzystać skróty klawiszowe. Przedstawię wam kilka podstawowych klawiszy:
B - naciskając powodujemy budowanie (wyświetlenie się tabelki z dostępnymi budynkami)
ctrl + 1,2,3.. (zaznaczając jednocześnie myszką daną grupę jednostek) - powodujemy przydzielenie jednostek do danej grupy. Później wystarczy tylko nacisnąć numer grupy i mam zaznaczoną daną grupę.
F1, F2, F3.. - wystarczy otworzyć księgę z czarami, najechać myszką na dany czar i nacisnąć jeden z przycisków. Później wystarczy tylko naciskać ten przycisk i wywołuje dany czar, zamiast mozolnego otwierania i szukania czaru.
P - oznacza patrol, gdy mam zaznaczone jednostki naciskamy P i wybieramy miejsce na mapie. Teraz jednostki będą się przemieszczać od miejsca z zaznaczonym Patrolem do miejsca, gdzie rzuciliśmy tę komendę.
G - oznacz obronę, zaznaczamy teren, którego chcemy bronić lub jednostkę, którą chcemy bronić. Musimy mieć zaznaczone wtedy wojska, które mają bronić określonego celu.
A - atak, podczas gdy mamy zaznaczone jednostki naciskamy A i wybieramy teren za przeciwnikiem. Wtedy nasze jednostki pójdą na atak. Możemy też użyć tego, jeśli chcemy, żeby dane jednostki się przemieściły w konkretne miejsce. Wybieramy A i później miejsce. Daje nam to pewność, że jednostki podczas wędrówki obronią się i będą atakować przeciwników.
W - naciskamy, gdy chcemy budować wieże lub mury
H - użycie mikstury życia dla bohatera
M - użycie mikstury many dla bohatera
S - księga czarów
E - naprawa budynku
Alt + D - menu dyplomacji (czyli tam gdzie chcemy przesyłać surki sojusznikowi)
SPACJA - zależnie od ustawień. Domyślnie jest ustawiona tak, że jak naciśniemy to przenosi nas do ostatniego wydarzenia. Czyli informacji od "Gry" (taki damski głosik)
Ctrl + A - zaznacza wszystkie jednostki
Ctrl + S - zaznacza wszystkie jednostki na ekranie
Ctrl + T lub dwukrotne kliknięcie na danej jednostce - zaznacza jednostki tego samego rodzaju
Ctrl + C - przekształcanie
. - wolny budowniczy
Gdyby nie ja to Krasnoludy nie miałyby króla... Admin
- Administrator
- Site Admin
- Posty: 2400
- Ulubiona rasa: Krasnoludy, Orkowie
- Kontakt:
Re: Wykłady ogólne by Admin
Najczęściej popełniane błędy początkujących:
1. Siedzenie i czekanie w zamku. Chyba największy błąd początkujących. Obrona powinna być ostatecznością. Broniąc się już od początku gry spychamy się na przegraną pozycję. Należy wyjść z bazy, jak najwięcej grać poza bazą, atakować przeciwnika, przejmować kopalnie. Kopalnie dadzą nam surowce na następną armię oraz skorzystanie z najdroższej armii czyli tytana i smoków. Jak się już bronimy to dalej starajcie się wyjść z obrony np. za pomocą jednostek latających. Należy wykorzystać szanse do ataku przeciwnika z zaskoczenia, zniszczenia kopalni oraz poprzeszkadzaniu przeciwnikowi.
2. Nie wsadzanie ludzi do kopalni. Ważne jest, aby tych ludzi wsadzać do kopalni. Oni generują dochody królestwa. I nie tylko w bazie, ale też poza bazą. Nawet jakby Ci mieli zniszczyć tę kopanie za 5 min. to i tak opłaca się tam wsadzić ludzi.
3. Gra bez pomysłu oraz zakładanie ze się przegra. Nawet jak masz małe szanse to i tak warto podjąć starania o wygraną. Chyba najlepiej się gra wtedy jak jesteś na gorszej pozycji, jesteś w słabszej drużynie. Bo wtedy podejmujesz większe starania w czasie gry i dzięki temu gra ma większy fan. Należy zawsze grać z pomysłem, czyli odpowiedni dobór jednostek, strategia na daną grę, nie warto grać zawsze tymi samymi jednostkami danej rasy. Czasem lepiej jest zagrać słabszą jednostką,a będzie dużo większy efekt. Warto patrzeć w czasie gry, na co są podatne i odporne jednostki wroga np. Baśniowy smok uderza z ognia, jest odporny na ogień, a podatny na ataki fizyczne -> teraz wystarczy to połączyć i wybrać odpowiednią jednostkę np. Kapłan Ssrathi byłyby słabym wyborem, bo uderza z ognia, ale natomiast Demon lub Czerwony Nietoperz (jednostki odporne na ogień i uderzają atakami fizycznymi)
1. Siedzenie i czekanie w zamku. Chyba największy błąd początkujących. Obrona powinna być ostatecznością. Broniąc się już od początku gry spychamy się na przegraną pozycję. Należy wyjść z bazy, jak najwięcej grać poza bazą, atakować przeciwnika, przejmować kopalnie. Kopalnie dadzą nam surowce na następną armię oraz skorzystanie z najdroższej armii czyli tytana i smoków. Jak się już bronimy to dalej starajcie się wyjść z obrony np. za pomocą jednostek latających. Należy wykorzystać szanse do ataku przeciwnika z zaskoczenia, zniszczenia kopalni oraz poprzeszkadzaniu przeciwnikowi.
2. Nie wsadzanie ludzi do kopalni. Ważne jest, aby tych ludzi wsadzać do kopalni. Oni generują dochody królestwa. I nie tylko w bazie, ale też poza bazą. Nawet jakby Ci mieli zniszczyć tę kopanie za 5 min. to i tak opłaca się tam wsadzić ludzi.
3. Gra bez pomysłu oraz zakładanie ze się przegra. Nawet jak masz małe szanse to i tak warto podjąć starania o wygraną. Chyba najlepiej się gra wtedy jak jesteś na gorszej pozycji, jesteś w słabszej drużynie. Bo wtedy podejmujesz większe starania w czasie gry i dzięki temu gra ma większy fan. Należy zawsze grać z pomysłem, czyli odpowiedni dobór jednostek, strategia na daną grę, nie warto grać zawsze tymi samymi jednostkami danej rasy. Czasem lepiej jest zagrać słabszą jednostką,a będzie dużo większy efekt. Warto patrzeć w czasie gry, na co są podatne i odporne jednostki wroga np. Baśniowy smok uderza z ognia, jest odporny na ogień, a podatny na ataki fizyczne -> teraz wystarczy to połączyć i wybrać odpowiednią jednostkę np. Kapłan Ssrathi byłyby słabym wyborem, bo uderza z ognia, ale natomiast Demon lub Czerwony Nietoperz (jednostki odporne na ogień i uderzają atakami fizycznymi)
Gdyby nie ja to Krasnoludy nie miałyby króla... Admin
- Krasnoludzki Lord
- Bohater krasnoludów
- Posty: 724
- Ulubiona rasa: Chyba każda po trochu... z naciskiem na wytrzymałe
- Kontakt:
Re: Wykłady ogólne by Admin
To jest dobre na wygraną, ale przyjemność z gry czerpie się grając własnym stylem
CHWAŁA POTĘŻNEMU IMPERIUM KRASNOLUDÓW!!!
-
- Inżynier
- Posty: 25
- Kontakt:
Re: Wykłady ogólne by Admin
to ma tylko pomóc! Styl gry polega na siedzeniu w bazie przez całą gre, zbieraniu jednostek i ulepszaniu bazy? Styl zawsze można ulepszyć.
-
- Inżynier
- Posty: 25
- Kontakt:
Re: Wykłady ogólne by Admin
skoro Pan Administrator upiera się że wloty ptaszkowe na bazę ustąpią gdy dobrze ustawimy obronę to może umieści Pan tutaj jakieś porady/screeny jak to powinno wyglądać? (może wtedy wszyscy się zgodzą?)
- Pielagoroth
- Rycerz Zagłady
- Posty: 1742
- Ulubiona rasa: Nieumarli
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Wykłady ogólne by Admin
Popieram Antosdaniela w 100%. Admin jak twierdzisz, że istnieje skuteczna obrona przeciw wlotom to napisz jak to ma wyglądać.
Czyżby? A jednak. ®
Re: Wykłady ogólne by Admin

Myślę że łatwo se to wyobrazić... Poza tym wsytarczy 5 ptero z ulepszeniem lub expem (ptero zaliczaja sie do smoków) by zrobic wlot i zniszczyc twierdze 5 poziomu. Ale co cesarza to nieradze go obserwowac jak doradził mi greg sprawdziłem i rzeczywiście ces niemając kopalń potrafi atakowac przez całą gre chodzi o to że przybywaja mu dodatkowe surki. Co do obserwacji to radze wlk.woj. bo uwierzcie ale tak jak cesarz grac niebędziecie może i go pokonacie ale to tylko przez brak taktyki której on nieużywa albo przez to że wybierzesz se jednostki z expem.
sorka że zapycham forum, życzę miłej gry

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość