Będę przeplatał taktykę wyjaśnieniami, przydają się nowym graczom.
Mroczne elfy jak wszystkie elfy są rasą nieco wolniejszą na początku. Jednak jako jedyne elfy mogą przyzwać niewolników co jest dużym plusem. Niestety nie mają handlu co jest dużym minusem

Poradnik ma pokazywać jak grać w sieci jak i też w singlu ale głównie będzie opisywał grę w założeniu, że bohater jest kupcem itp.
Na początku budujemy 3 twierdze. Jeśli mamy bohatera z nekromancją to wypełniamy kopalnie kryształu, później, o ile starczy nam zombi to do kamienia. W głównej twierdzy budujemy 2 lvl wieży, w pozostałych uruchamiamy ciągłą produkcję ogników. Po wybudowaniu 2 lvl wieży kupujemy badanie "starożytny ognik" umożliwiające łączenie ogników. Po wykonaniu tego badania jak najszybciej łączymy ogniki, aż do osiągnięcia około 20 (minimum!) - 30 ogników. Po co to robimy? Każdy starożytny ognik wytwarza kryształ jak kopalnia co pozwala nam nie martwić się o ten najbardziej potrzebny mrocznym elfom surowiec. W międzyczasie budujemy kilka drzew do produkcji wojska i budujemy w nich piechurów (w 2-3 drzewach ciągła produkcja). Jest to tanie wojsko na obronę oraz na zwiad. Nie zabiera nam surowców potrzebnych na rozbudowę. Następnie zaraz po wykonaniu badania o ognikach budujemy 3 lvl twierdzy, a następnie runę manosa do produkcji czarodziejów. Budujemy kilka pustek, najlepiej przy wieżach - w końcu to budowle obronne. Kupujemy w nich badania dotyczące zwiększenia many dla czarnoksiężników oraz szybkość regeneracji owej many. Jeśli mamy dość kryształu to najlepiej od razu wykonać też badanie zwiększające obrażenia czarnoksiężników - również w pustce. To wszytko kupujemy równolegle - po to budujemy kilka tych budynków. Również natychmiast po wybudowaniu 3 lvl budujemy reformatorium i tak wykonujemy badanie horda niewolników. Po jego wykonaniu możemy przyzywać niewolników i pakować ich do kopalni co niezwłocznie czynimy. Pakujemy ich do wszystkich kopalni, na początku złoto i kryształ. W międzyczasie dobudowujemy kolejne drzewa do produkcji wojska. Ostatecznie powinno być ich minimum 10-12. Im dłuższa gra tym ich więcej. We wszystkich zapuszczamy ciągłą produkcję czarnoksiężników - naszej głównej jednostki. Możemy wybudować jedno gniazdo - feniksy przejmują kopalnie.
To chyba koniec tej części bazowej. Teraz takie bonusy

Atakujemy czarnoksiężnikami, których najlepiej ustawić na nastawienie "magiczny napastnik" co sprawia, że sami będą używać zaklęcia "słup ognia". Czemu skupiamy się głównie na czarnoksiężnikach? Sami mają wysokie obrażenia, ponadto mają zaklęcia - co w połączeniu z badaniami daje nam 90 many i szybką jej regenerację. Sprawia to, że w grupie są oni bardzo trudni do rozwalenia.
Później powinniśmy wybudować 4 lvl wieży, zbudować gniazda 2 poziomu i produkować harpie - ich wyssanie many uniemożliwi przeciwnikom wyssanie many naszym czarnoksiężnikom - o ile przeciwnik posiada jakieś jednostki mogące wysysać manę.
Jeśli zacznie nam brakować złota - a tak powinno się stać - możemy budować kapłanki. Dobra jednostka i nie wymaga złota.
Aby podwyższyć limit armii budujemy pustki - to budowla obronna więc przydatna.
Opcjonalnie możemy produkować jednostki, które będą przed czarnoksiężnikami, jakie to już wybór własny - można zabójców - dostarczają czasem brakującego nam złota.
Czasami, zwłaszcza gdy walczymy z jednostkami mającymi jakiś zasięg, to wchodzimy po prostu czarnoksiężnikami we wrogą armię. Wtedy słupami ognia są oni traktowani - co kończy się najczęściej zniszczeniem armii przeciwnika.
Nie będę roztrząsał tutaj taktyk na mroczne elfy, oraz przypadków ras, przeciw którym trudno się nimi gra. To jest taki bazowy schemat jak nimi grać. Mam nadzieję, że komuś to pomoże.
Koniec