Największy minus dwójki to praktycznie brak wojen i wojska - ledwie 4 typy dla każdej nacji (w tym strażnicy miejscy). Naprawdę jeżeli ktoś woli trochę więcej wojowania to zachęcam do pobrania 1 - mniej aspektów ekonomicznych ale też trzeba się głowić. Każda nacja ma około 11 typów wojsk (łowca, policja, łucznicy, piechurzy, sabotażyści, katapulty, balisty, jeźdźcy bestii, bestie, magowie itd). Bardzo opłaca się ją mieć na dysku bo to tylko 250 mb mniej a zawsze gdy nudą zawieje można rozpocząć/dokończyć potyczkę. Dla zainteresowanych opiszę aspekty ekonomiczne:
-Zakładanie nowych miast - musimy dobrać teren dla nowego miasta w zależności czy chcemy mieć gotowe miejsce pod rozbudowę, zbudować wioskę drwali czy ośrodek hutniczy.
-Spełnianie zachcianek ludzi - tak samo jak w dwójce musimy spełniać zachcianki podwładnych, np przy 25 obywatelach w mieście żądają karczmy, przy 30 kiosku z gazetami, przy 40 soku grzybowego/ciastek/lizaków.
-Kupowanie surowców specjalnych - są nam potrzebne do spełniania zachcianek np gdy gramy Pimonami ludzie po jakimś czasie żądają ciastek które sprzedają Amazonki, a później lizaków którymi handlują te owady (nie pamiętam jak się nazywają xD).
-Zarządzanie podatkami - musimy tak zarządzać podatkami aby miasta były w dobrym stanie, badania postępowały i żeby jeszcze trochę zostało dla skarbca. Jest to najważniejszy aspekt ponieważ za złoto szkolimy ludzi w szkołach, koszarach, legowiskach/warsztatach i wieżach magów. Także miasta popadają powoli w ruinę jeżeli nie będziemy płacić za ich odbudowę.
Co do aspektów wojennych też jest ich sporo:
-Pierwsze ataki już w 2 minucie gry - tak, to nie żart, chociaż komputer nie ma koszar to atakuje uzbrojonymi cywilami.
-Brak nudy - zawsze musimy odpędzić chmarę wrogów z miasta, szczególnie gdy przeciwnik zdobywa koszary - po tym mamy regularne odwiedziny kilkudziesięciu (po 2 godzinach gry nawet kilkuset) spragnionych krwi i walki wojowników, których wypadałoby godnie przyjąć

-Typy wojsk - Każda rasa ma swoje unikatowe jednostki, dzięki którym każdą rasą gra się inaczej. Amazonki mają dobre łuczniczki i kuszniczki, ba nawet ich łowczynie posiadają łuki (są najsilniejsze spośród łowców). W późniejszych etapach opierają się na machinach oblężniczych. Owady mają bardzo silne jednostki do walki wręcz, w późniejszych etapach mogą nawet mutować się w przerażające potwory siejące zamęt na polu walki (nazwa jednej z takich mutacji - "Niszczyciel" przekazuje całą informacje na temat tej jednostki która jest najsilniejszą jednostką do walki w zwarciu w grze). Pimonowie mają wyważone wojska, ale ich magowie mają najwięcej zdrowia i są trochę szybsi od magów pozostałych ras.
Myślę że zachęciłem was do gry w moim zdaniem lepszą jedynkę. Może przez hamachi uda się rozegrać partyjkę w sieci.